|
DataMuseum.dkPresents historical artifacts from the history of: CP/M |
This is an automatic "excavation" of a thematic subset of
See our Wiki for more about CP/M Excavated with: AutoArchaeologist - Free & Open Source Software. |
top - download
Length: 1280 (0x500) Types: TextFile Names: »SKRIV1.TMP«
└─⟦50358b7ff⟧ Bits:30004604 COMAL-80 v. 1.6 og SKRIV v. 3.4 └─ ⟦this⟧ »SKRIV1.TMP«
Århus, den 26.02.86.▶80◀ ▶c8◀PROJEKTFORMULERING.▶c9◀▶80◀ Af: Finn Petersen▶80◀ Ole Hagesen▶80◀ ▶80◀ Aabenraa Tekniske Skole. EMNE: Bremsetest i prøvestand. ▶80◀ ▶80◀ ▶80◀ I EFG/Lærlingeudddannelsen 2 del, samt efterudddannelsen indenfor fagområdet Jern og Metal, indtager lastvognens bremsesystemer en vigtig position.▶80◀ En stor del af bremsernes afprøvning, foregår i en prøvestand. Formålet hermed er at måle bremsernes effekt i henhold til færdselslovens krav.▶80◀ Af kravene kan nævnes for motorvogne over :3500 kg. Minimum bremsekraft.......................: 44%▶80◀ Maximum afvigelse på styrende hjul........: 20%▶80◀ Maximum afvigelse på øvrige hjul..........: 30% Sikkerhedsbremsen.........................: halv ▶80◀ bremsekraft.▶80◀ ▶80◀ PROBLEM: ▶80◀ ▶80◀ At valget faldt netop på bremseberegninger, skyldes▶80◀ ikke mindst problematikken i den del af undervisning-▶80◀ en der nødvendiggør behandling af tal og formler, og▶80◀ at elevernes forudsætninger for at kunne foretage disse beregninger er meget forskellige. Formål/intentioner vedr. program:▶80◀ ▶80◀ Eleven skal efter afprøvning på prøvestanden kunne▶80◀ indtaste de fundne data i datamaten, der herefter▶80◀ foretager beregning i henhold til færdselslovens krav. «eof»