DataMuseum.dk

Presents historical artifacts from the history of:

CP/M

This is an automatic "excavation" of a thematic subset of
artifacts from Datamuseum.dk's BitArchive.

See our Wiki for more about CP/M

Excavated with: AutoArchaeologist - Free & Open Source Software.


top - download

⟦7ba019792⟧ TextFile

    Length: 1152 (0x480)
    Types: TextFile
    Names: »KAPITEL6.TXT«

Derivation

└─⟦2b022947f⟧ Bits:30004398 Lærerkursus 85: Skolen i informationssamfundet (Comet 2x80 spor)
    └─ ⟦this⟧ »KAPITEL6.TXT« 
└─⟦5ea291f53⟧ Bits:30004311 Lærerkursus 85: Skolen i informationssamfundet (Butler 160 spor)
    └─ ⟦this⟧ »KAPITEL6.TXT« 
└─⟦8593a2110⟧ Bits:30004400 Lærerkursus 85: Skolen i informationssamfundet (RC703)
    └─ ⟦this⟧ »KAPITEL6.TXT« 
└─⟦8687625fc⟧ Bits:30004399 Lærerkursus 85: Skolen i informationssamfundet (Piccoline)
    └─ ⟦this⟧ »KAPITEL6.TXT« 

TextFile


Får elever mulighed for at benytte tekstbehandling til 
skriftlig fremstilling er der større mulighed for at 
bearbejde skriftsprogets karakteristika. Det skriftlige  
produkt kommer til at omfatte en række forskellige stadier, 
hvori overvejelser og formuleringer kan fastholdes, 
analyseres og vurderes. Derved understøttes elevens 
tilegnelse af skriftsprogets særlige egenskaber.

Det er også muligt, at tekstbehandling giver nye 
muligheder, som vil føre til ændringer i didaktikken. 
Eksempelvis giver tekstbehandling mulighed for at se mange 
lighedspunkter mellem formning og stileskrivning; måske vil 
det være rimeligt at øge betydningen af de layoutmæssige 
aspekter af en tekst og at lægge mere vægt på brugen af 
tabulare og grafiske fremstillinger.

Det er også muligt, at der vil ske en opprioritering af 
selve formuleringsprocessen, eftersom tekstbehandling 
tillader os at følge den mere detaljeret i dens forskellige 
faser. Eventuelt vil der blive stillet større krav til 
fremstillingens grafiske, stilistiske og indholdsmæssige 
aspekter, end vi hidtil har været vant til.


 
«eof»