|
DataMuseum.dkPresents historical artifacts from the history of: CP/M |
This is an automatic "excavation" of a thematic subset of
See our Wiki for more about CP/M Excavated with: AutoArchaeologist - Free & Open Source Software. |
top - download
Length: 1152 (0x480) Types: TextFile Names: »KAPITEL6.TXT«
└─⟦2b022947f⟧ Bits:30004398 Lærerkursus 85: Skolen i informationssamfundet (Comet 2x80 spor) └─ ⟦this⟧ »KAPITEL6.TXT« └─⟦5ea291f53⟧ Bits:30004311 Lærerkursus 85: Skolen i informationssamfundet (Butler 160 spor) └─ ⟦this⟧ »KAPITEL6.TXT« └─⟦8593a2110⟧ Bits:30004400 Lærerkursus 85: Skolen i informationssamfundet (RC703) └─ ⟦this⟧ »KAPITEL6.TXT« └─⟦8687625fc⟧ Bits:30004399 Lærerkursus 85: Skolen i informationssamfundet (Piccoline) └─ ⟦this⟧ »KAPITEL6.TXT«
Får elever mulighed for at benytte tekstbehandling til skriftlig fremstilling er der større mulighed for at bearbejde skriftsprogets karakteristika. Det skriftlige produkt kommer til at omfatte en række forskellige stadier, hvori overvejelser og formuleringer kan fastholdes, analyseres og vurderes. Derved understøttes elevens tilegnelse af skriftsprogets særlige egenskaber. Det er også muligt, at tekstbehandling giver nye muligheder, som vil føre til ændringer i didaktikken. Eksempelvis giver tekstbehandling mulighed for at se mange lighedspunkter mellem formning og stileskrivning; måske vil det være rimeligt at øge betydningen af de layoutmæssige aspekter af en tekst og at lægge mere vægt på brugen af tabulare og grafiske fremstillinger. Det er også muligt, at der vil ske en opprioritering af selve formuleringsprocessen, eftersom tekstbehandling tillader os at følge den mere detaljeret i dens forskellige faser. Eventuelt vil der blive stillet større krav til fremstillingens grafiske, stilistiske og indholdsmæssige aspekter, end vi hidtil har været vant til. «eof»