|
DataMuseum.dkPresents historical artifacts from the history of: CP/M |
This is an automatic "excavation" of a thematic subset of
See our Wiki for more about CP/M Excavated with: AutoArchaeologist - Free & Open Source Software. |
top - download
Length: 4352 (0x1100) Types: TextFile Names: »SPEPAD.TXT«
└─⟦7d53aed02⟧ Bits:30004066 HELIOS Demo └─ ⟦this⟧ »SPEPAD.TXT«
Opgaveudvikling Alle opgaverne i Helios- systemet er blevet til i et tæt samarbejde mellem lærere og programmører. *** slut side 1, afsnit 1 *** Opgaveudvikling Ideer fra disse to vidt forskellige faggrupper synkroniseres. I hele programmeringsfasen udveksles der løbende ideer og nye forslag til at gøre opgaven endnu bedre. *** slut side 1, afsnit 2 *** Opgaveudvikling Når det "færdige" resultat foreligger afprøves opgaven grundigt, inden den kommer til aftest- ning i skolemiljø. *** slut side 1, afsnit 3 *** Opgaveudvikling Dette samarbejde mellem lærere og programmører er med til at sikre et professionelt produkt, som det er muligt at få glæde af i sin under- visning. *** slut side 1, afsnit 4 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : *** slut side 1, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Klassificering *** slut side 2, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Begrebsdannelse *** slut side 3, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Logisk rækkefølge *** slut side 4, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Lydøvelser *** slut side 5, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Bogstavindlæring fonetisk & grafisk *** slut side 6, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Umiddelbar ordgenkendelse *** slut side 7, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Problemløsning *** slut side 8, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Billediagttagelse *** slut side 9, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Ordklasser *** slut side 10, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Fri skriftlig fremstilling *** slut side 11, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Stavetræning *** slut side 12, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Her er en række eksempler på nogle af de områder systemet omfatter : Læsetræning *** slut side 13, afsnit 5 *** Opgavernes indhold Helios-systemet bygger på en kombination af leg og indlæring. *** slut side 14, afsnit 5 *** Stimuli Når det drejer sig om små børn, er det vigtigt at visualisere, så ofte det lader sig gøre. *** slut side 1, afsnit 6 *** Stimuli Foruden denne stimulation er det muligt via opgavernes indhold at appellere til følelser hos børnene, f.eks. fantasi, humor og ikke mindst nysgerrighed. *** slut side 2, afsnit 6 *** Stimuli Selve løsningen af opgaven kræver aktiv medvirken af eleven. *** slut side 3, afsnit 6 *** Stimuli Det har da også vist sig, at børn, der er motorisk urolige og har svært ved at sidde stille en hel lektion, er i stand til at kunne koncentrere sig og indlære stoffet, langt mere effektivt. *** slut side 4, afsnit 6 *** «eof»