DataMuseum.dk

Presents historical artifacts from the history of:

RegneCentralen RC759 "Piccoline"

This is an automatic "excavation" of a thematic subset of
artifacts from Datamuseum.dk's BitArchive.

See our Wiki for more about RegneCentralen RC759 "Piccoline"

Excavated with: AutoArchaeologist - Free & Open Source Software.


top - download

⟦96d6b4ef6⟧ TextFile

    Length: 2432 (0x980)
    Types: TextFile
    Names: »GENPAD.TXT«

Derivation

└─⟦7d53aed02⟧ Bits:30004066 HELIOS Demo
    └─ ⟦this⟧ »GENPAD.TXT« 

TextFile

Helios-systemet består af moduler  
benævnt med et bogstav : A og B
til Bh.kl., C,D og E til 1.kl.   






 *** slut afsnit 1  ***









 *** side 0,  afsnit 2  ***



Helios-systemet er tænkt som       
et supplement til den daglige                
undervisning.                           



 *** slut side 1, afsnit 2  ***               
Alle opgaver er udarbejdet efter       
gældende læseplanskrav på de      
pågældende klassetrin.
                                           
Man får mulighed for at se det         
daglige stof fra nye indfalds-          
vinkler, gå mere i dybden og
udnytte alternative kognitive
strukturer. 
 *** slut side 2, afsnit 2  ***
Dette supplement til den daglige     
undervisning understøtter     
lærerens mulighed for at give 
børnene en så varieret 
undervisning som muligt.                             
I understøttelsen af den sprog-       
lige udvikling, begrebsdannelsen    
og den formelle indlæring er
datamaskinen særdeles velegnet.        
 *** slut side 3,  slut afsnit 2  ***









 *** side 0,  afsnit 3  ***
LET TILGÆNGELIGT
Det skal være nemt at bruge
systemet.

Opmærksomheden skal koncen-
treres om løsningen af opgavens
indhold, og ikke hvordan maskinen
betjenes.

 *** slut side 1, afsnit 3  ***
Lærervejledningen er skrevet i 
et lettilgængeligt sprog og 
giver en kort gennemgang af,
hvordan man kommer i gang med
systemet, samt en pædagogisk
beskrivelse af de enkelte
opgaver.


 *** slut side 2, afsnit 3  *** 
HJÆLP-FUNKTION

Når eleven er gået i stå i en
opgave, får man ved tryk på ?

         Hjælp
         
netop på det sted, hvor 
problemerne opstod.
 *** slut side 3, afsnit 3  ***
MENU-LINIEN

En fast menulinie over alle
opgaver gør det nemt at
bevæge sig rundt i systemet.




 *** slut side 4,  slut afsnit 3  ***









 *** side 0,  afsnit 3  ***
Nogle elementer er gennem-
gående i alle opgaver.
Således er den ydre form og
den praktiske løsning velkendt.

Mens det grafiske skærmbillede
og opgavens indhold altid er
nyt og spændende.

 *** slut side 1, afsnit 4  ***


Der er lagt stor vægt på at
bruge grafik, lyde og bevægelse,
og udnytte datamaskinens speci-
fikke muligheder.



 *** slut side 2,  slut afsnit 4,  slut tekstfil  ***
           «eof»