|
|
DataMuseum.dkPresents historical artifacts from the history of: CP/M |
This is an automatic "excavation" of a thematic subset of
See our Wiki for more about CP/M Excavated with: AutoArchaeologist - Free & Open Source Software. |
top - metrics - download
Length: 2432 (0x980)
Types: TextFile
Names: »GENPAD.TXT«
└─⟦7d53aed02⟧ Bits:30004066 HELIOS Demo
└─⟦this⟧ »GENPAD.TXT«
Helios-systemet består af moduler
benævnt med et bogstav : A og B
til Bh.kl., C,D og E til 1.kl.
*** slut afsnit 1 ***
*** side 0, afsnit 2 ***
Helios-systemet er tænkt som
et supplement til den daglige
undervisning.
*** slut side 1, afsnit 2 ***
Alle opgaver er udarbejdet efter
gældende læseplanskrav på de
pågældende klassetrin.
Man får mulighed for at se det
daglige stof fra nye indfalds-
vinkler, gå mere i dybden og
udnytte alternative kognitive
strukturer.
*** slut side 2, afsnit 2 ***
Dette supplement til den daglige
undervisning understøtter
lærerens mulighed for at give
børnene en så varieret
undervisning som muligt.
I understøttelsen af den sprog-
lige udvikling, begrebsdannelsen
og den formelle indlæring er
datamaskinen særdeles velegnet.
*** slut side 3, slut afsnit 2 ***
*** side 0, afsnit 3 ***
LET TILGÆNGELIGT
Det skal være nemt at bruge
systemet.
Opmærksomheden skal koncen-
treres om løsningen af opgavens
indhold, og ikke hvordan maskinen
betjenes.
*** slut side 1, afsnit 3 ***
Lærervejledningen er skrevet i
et lettilgængeligt sprog og
giver en kort gennemgang af,
hvordan man kommer i gang med
systemet, samt en pædagogisk
beskrivelse af de enkelte
opgaver.
*** slut side 2, afsnit 3 ***
HJÆLP-FUNKTION
Når eleven er gået i stå i en
opgave, får man ved tryk på ?
Hjælp
netop på det sted, hvor
problemerne opstod.
*** slut side 3, afsnit 3 ***
MENU-LINIEN
En fast menulinie over alle
opgaver gør det nemt at
bevæge sig rundt i systemet.
*** slut side 4, slut afsnit 3 ***
*** side 0, afsnit 3 ***
Nogle elementer er gennem-
gående i alle opgaver.
Således er den ydre form og
den praktiske løsning velkendt.
Mens det grafiske skærmbillede
og opgavens indhold altid er
nyt og spændende.
*** slut side 1, afsnit 4 ***
Der er lagt stor vægt på at
bruge grafik, lyde og bevægelse,
og udnytte datamaskinens speci-
fikke muligheder.
*** slut side 2, slut afsnit 4, slut tekstfil ***
«eof»