|
|
DataMuseum.dkPresents historical artifacts from the history of: CP/M |
This is an automatic "excavation" of a thematic subset of
See our Wiki for more about CP/M Excavated with: AutoArchaeologist - Free & Open Source Software. |
top - metrics - download
Length: 4352 (0x1100)
Types: TextFile
Names: »SPEPAD.TXT«
└─⟦7d53aed02⟧ Bits:30004066 HELIOS Demo
└─⟦this⟧ »SPEPAD.TXT«
Opgaveudvikling
Alle opgaverne i Helios-
systemet er blevet til i
et tæt samarbejde mellem
lærere og programmører.
*** slut side 1, afsnit 1 ***
Opgaveudvikling
Ideer fra disse to vidt
forskellige faggrupper
synkroniseres. I hele
programmeringsfasen
udveksles der løbende
ideer og nye forslag til
at gøre opgaven endnu
bedre.
*** slut side 1, afsnit 2 ***
Opgaveudvikling
Når det "færdige"
resultat foreligger
afprøves opgaven
grundigt, inden den
kommer til aftest-
ning i skolemiljø.
*** slut side 1, afsnit 3 ***
Opgaveudvikling
Dette samarbejde mellem
lærere og programmører er
med til at sikre et
professionelt produkt,
som det er muligt at få
glæde af i sin under-
visning.
*** slut side 1, afsnit 4 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
*** slut side 1, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Klassificering
*** slut side 2, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Begrebsdannelse
*** slut side 3, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Logisk rækkefølge
*** slut side 4, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Lydøvelser
*** slut side 5, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Bogstavindlæring
fonetisk & grafisk
*** slut side 6, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Umiddelbar
ordgenkendelse
*** slut side 7, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Problemløsning
*** slut side 8, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Billediagttagelse
*** slut side 9, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Ordklasser
*** slut side 10, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Fri skriftlig
fremstilling
*** slut side 11, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Stavetræning
*** slut side 12, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Her er en række eksempler
på nogle af de områder
systemet omfatter :
Læsetræning
*** slut side 13, afsnit 5 ***
Opgavernes indhold
Helios-systemet
bygger på en
kombination af
leg og indlæring.
*** slut side 14, afsnit 5 ***
Stimuli
Når det drejer sig om små
børn, er det vigtigt at
visualisere, så ofte det
lader sig gøre.
*** slut side 1, afsnit 6 ***
Stimuli
Foruden denne stimulation
er det muligt via
opgavernes indhold at
appellere til følelser
hos børnene, f.eks.
fantasi, humor og ikke
mindst nysgerrighed.
*** slut side 2, afsnit 6 ***
Stimuli
Selve løsningen af
opgaven kræver aktiv
medvirken af eleven.
*** slut side 3, afsnit 6 ***
Stimuli
Det har da også vist sig,
at børn, der er motorisk
urolige og har svært ved
at sidde stille en hel
lektion, er i stand til
at kunne koncentrere
sig og indlære stoffet,
langt mere effektivt.
*** slut side 4, afsnit 6 ***
«eof»