DataMuseum.dk

Presents historical artifacts from the history of:

RC4000/8000/9000

This is an automatic "excavation" of a thematic subset of
artifacts from Datamuseum.dk's BitArchive.

See our Wiki for more about RC4000/8000/9000

Excavated with: AutoArchaeologist - Free & Open Source Software.


top - metrics - download

⟦9d7215e9f⟧ TextFile

    Length: 2304 (0x900)
    Types: TextFile
    Names: »fux0«

Derivation

└─⟦621cfb9a2⟧ Bits:30002817 RC8000 Dump tape fra HCØ.  Detaljer om "HC8000" projekt.
    └─⟦0364f57e3⟧ 
        └─⟦1ad7c9ab2⟧ »diverse« 
            └─⟦this⟧ 
└─⟦667bb35d6⟧ Bits:30007480 RC8000 Dump tape fra HCØ.
    └─⟦4334b4c0b⟧ 
        └─⟦524b145dd⟧ »diverse« 
            └─⟦this⟧ 

TextFile

fuout=set 50
fuout=typeset
*pl 297,35,235,18,10**pn 0,0*
*ld 12*
*lw 160**ps 0*
Jørgen Oxenbøll*nl1*
september 1981.
*nl5*
*lm 30*
Oversigt over Folkeuniversitetets emnekursus i*nl1*
- materielopbygning af datamaskiner. *nl1*
--------------------------------------------*nl3*
*mt 1,lektion  1.*
Historisk introduktion til datamaskiner. Det binære
talsystem og regneoperationer i dette.
*nl2*
*mt 1,lektion  2.*
De logiske grundkomponenter i en datamaskine,
og de tilsvarende elektroniske.
*nl2*
*mt 1,lektion  3.*
Opbygning af en datamaskine. Hvilke dele består
den af. Mikroprogrammering.
*nl2*
*mt 1,lektion  4.*
Datamaskinens instruktioner. Gennemgang af
de programmer, der er nødvendige for at man kan
anvende datamaskinen.
*nl2*
*mt 1,lektion  5.*
Gennemgang af traditionelle ydre enheder,
som baggrundslager, båndstationer, linieskrivere, hulkortlæsere
og strimmellæsere.
Hvorledes er de forbundet, hvorledes styres de.
*nl2*
*mt 1,lektion  6.*
Gennemgang og demonstration af en konkret  datamaskine (RC8000).
*nl2*
*mt 1,lektion  7.*
Hvad er en mikrodatamat, og hvorledes er den opbygget.
*nl2*
*mt 1,lektion  8.*
Ydre enheder til mikrodatamater. Pladelagre og diskettestationer.
*nl2*
*mt 1,lektion  9.*
Ydre enheder til mikrodatamater. Skærme og linieskrivere.
*nl2*
*mt 1,lektion 10.*
En datamats omgivelser. Hvad skal man være opmærksom på.
*nl2*
*mt 1,lektion 11.*
Udviklingstendenser inden for datamatverdenen.
Hvilke nye teknologier skal vi være opmærksomme på.
*nl2*
*mt 1,lektion 12.*
Opfølgning.
*nl2*
*ef*
scope user fuout
▶EOF◀