|
DataMuseum.dkPresents historical artifacts from the history of: RegneCentralen RC850 |
This is an automatic "excavation" of a thematic subset of
See our Wiki for more about RegneCentralen RC850 Excavated with: AutoArchaeologist - Free & Open Source Software. |
top - metrics - download
Length: 4608 (0x1200) Types: RcTekst, TextFile Names: »CORN66.WP«
└─⟦b73a66207⟧ Bits:30005844 Dokumenter - Per Cornelius #12 - #134 └─⟦this⟧ »CORN66.WP«
╱04002d4e0a000600000000020a5031000000000000000000000000000000000000000000000000000e18222c36404a545e68727c86909aff04╱ corn afd. nr. 12 84.05.25 edb.corn.66↲ ↲ ↲ ↲ TIL : MRH↲ ↲ ↲ ↲ KOPI : JEKK.↲ ↲ ↲ ↲ ↲ ┆b0┆┆a1┆EMNE : PERSONALE ADMINISTRATION.↲ ↲ ↲ ┆a1┆1. Medarbejder kartotek.↲ ↲ For et stykke tid siden, før 30. april , talte jeg med BH om et eller↲ andet, og fik i samtalens løb en fornemmelse af det manuelle arbejde↲ der udføres i personale-afdelingen. Dette omtalte jeg overfor JEKK,↲ der var interesseret i, at vi vidste mere om de data, som anvendes i↲ personale-afdelingen for at se om vi havde noget på "lager", der kunne↲ være til hjælp i arbejdet. Derfor et skriv til BH, se bilag 1.↲ ↲ Da vi skulle sende et INFO ud til vore PROSIT-brugere med RC-initial, ↓ og sted (BAL,GLO,ODE OG ÅRH) , så tog det faktisk alt for meget tid↲ at gøre dette. Derfor et nyt skriv, se bilag 2.↲ ↲ Vedligeholdelse af vore brugerkataloger er efterhånden vokset meget↲ og kræver en god del styring, og vedlagt er HCS udmærkede beskrivelse↲ af arbejdsgangen med vedligeholdelse af brugerkataloger, se bilag 3.↲ ↲ ↲ ┆a1┆2. Fælles projekter i TIME-REG.↲ ↲ Ved fælles projekter forstår vi de projekter, som "ejes" af personale-↲ afdelingen, det vil sige projekter fra 999001 til 999999.↲ Disse projekter kan kun vedligeholdes af personale-afdelingen/edb-s.↲ ↲ Der er skrevet en stamdata-liste samt oversigt på de enkelte projekter↲ ud fornylig, og det er afleveret til AHJ.↲ ┆82┆↲ Såfremt der ønskes ændringer på disse stamdata, så kontakt os, gerne↲ i form af kopier af listerne med håndskrevne rettelser.↲ ↲ ↲ ┆a1┆3. Vedligeholdelse af aktiviteter.↲ ↲ Når en aktivitet står som ÅBEN, så kan der registreres tidsforbrug på↲ aktiviteten.↲ ↲ Når en aktivitet står som LUKKET ÅR/UGE, så kan der registreres tids-↲ forbrug på aktiviteten, hvis timeseddels år/uge ikke er større end ↲ lukket år/uge. (LUKKET 84/19 så vil timesedler fra 84/20 og opefter↲ blive afvist.) En lukning kan udføres på forhånd og det bør vi nok ↲ gøre med ferie-aktivitet næste år.↲ ↲ En aktivitet kan SLETTES, det vil sige at alle registreringer til den↲ aktuelle aktivitet bliver fjernet fra systemet fysisk. Vi slettede ↲ fornylig flextid og overarbejde.↲ Både LUKNING og SLETNING bør planlægges god tid i forvejen.↲ ════════════════════════════════════════════════════════════════════════ ↓ ↲ ↲ ┆a1┆4. Aflevering af timesedler.↲ ┆82┆↲ Vi kan fra PROSIT BATCH-DEL udtrække lister til personale-afdelingen↲ med oplysninger for medarbejdere og afdelinger i hele RC undtagen ↲ for JFA-produktions afdelinger, som anvender PLS-systemet.↲ ↲ Det forudsætter imidlertid, dels at alle er med i systemet, og dels at↲ alle har afleveret timesedler til tiden, for at lister som ferieliste,↲ sygdoms fravær, flextids & overarbejds-saldi er så meningsfyldt som↲ mulig og klar til brug, det vil sige uden løse papirer ved siden af.↲ ┆82┆↲ Vi kan som kontrol med afleveringsfrist for timesedler udtrække en ↲ liste for afdeling (er), eller forespørge online på enkel medarbejder.↲ Såfremt medarbejder-oplysninger er vedligeholdt korrekt med tilgang og↲ afgang, så vil listen vise , hvilke medarbejdere der mangler hvilke↲ timesedler. Denne liste bør trækkes og kontrolleres, inden øvrige li-↲ ster skrives ud.↲ ↲ Hvis en afdeling eller en medarbejder slet ikke afleverer timesedler,↲ så bør det undersøges.↲ Hvad er årsagen , og hvad kan vi gøre for at få alle timesedler med ?↲ Bemærk at Rc's-direktion afleverer timesedler.↲ ↲ ↲ ┆a1┆5. Workshop.↲ ↲ Vi (JEKK & CORN) har tidligere tilbudt PFO at være medarrangør til↲ en workshop (eller kald det kursus, orienteringsmøde), hvor vi som↲ deltagere kunne tænke os de afdelingssekretærer, som nu anvender ↲ eller senere skal anvende TIME-REGISTRERING, såvel ONLINE-DEL som ↲ ATCH-DEL.↲ ↲ Programmet kunne indeholde en demo af afdelings-projekter/aktiviteter↲ samt tilknyttede projektgruppe- og aktivitets-gruppekoder, der kan↲ anvendes ved udskrifter i BATCH-DELEN.↲ ↲ Desuden kunne programmet indeholde oprettelse/ændring/flytning samt↲ sletning af medarbejdere, og registrering af ferie, sygdom, flextid og↲ overarbejde. I denne forbindelse havde vi foreslået PFO at være til ↲ stede for at forklare/informere om RC-retningslinier.↓ ↲ Endvidere havde vi en ide om, at der blev udvekslet bruger-erfaringer↲ samt at eventuelle registrerings vanskeligheder for brugerne blev af-↲ klaret.↲ ↲ Denne workshop blev imidlertid ikke til noget, da PFO selv var i gang↲ med nogle ideer til et informations-møde.↲ Såfremt PERSONALE-AFDELINGEN i en eller anden sammenhæng får brug for↲ en workshop, så står vores tilbud om assistance ved magt.↲ ════════════════════════════════════════════════════════════════════════ ↓ ┆1a┆┆1a┆kshop, så
B▶03◀▶06◀N▶04◀-N ▶06◀▶02◀ P1▶0e◀▶18◀",6@JT^hrø▶86◀▶90◀▶9a◀▶ff◀▶04◀corn afd. nr. 12 84.05.25 edb.corn.66 TIL : MRH KOPI : JEKK. ▶b0◀▶a1◀EMNE : PERSONALE ADMINISTRATION. ▶a1◀1. Medarbejder kartotek. For et stykke tid siden, før 30. april , talte jeg med BH om et eller andet, og fik i samtalens løb en fornemmelse af det manuelle arbejde der udføres i personale-afdelingen. Dette omtalte jeg overfor JEKK, der var interesseret i, at vi vidste mere om de data, som anvendes i personale-afdelingen for at se om vi havde noget på "lager", der kunne være til hjælp i arbejdet. Derfor et skriv til BH, se bilag 1. Da vi skulle sende et INFO ud til vore PROSIT-brugere med RC-initial, og sted (BAL,GLO,ODE OG ÅRH) , så tog det faktisk alt for meget tid at gøre dette. Derfor et nyt skriv, se bilag 2. Vedligeholdelse af vore brugerkataloger er efterhånden vokset meget og kræver en god del styring, og vedlagt er HCS udmærkede beskrivelse af arbejdsgangen med vedligeholdelse af brugerkataloger, se bilag 3. ▶a1◀2. Fælles projekter i TIME-REG. Ved fælles projekter forstår vi de projekter, som "ejes" af personale- afdelingen, det vil sige projekter fra 999001 til 999999. Disse projekter kan kun vedligeholdes af personale-afdelingen/edb-s. Der er skrevet en stamdata-liste samt oversigt på de enkelte projekter ud fornylig, og det er afleveret til AHJ. ▶82◀ Såfremt der ønskes ændringer på disse stamdata, så kontakt os, gerne i form af kopier af listerne med håndskrevne rettelser. ▶a1◀3. Vedligeholdelse af aktiviteter. Når en aktivitet står som ÅBEN, så kan der registreres tidsforbrug på aktiviteten. Når en aktivitet står som LUKKET ÅR/UGE, så kan der registreres tids- forbrug på aktiviteten, hvis timeseddels år/uge ikke er større end lukket år/uge. (LUKKET 84/19 så vil timesedler fra 84/20 og opefter blive afvist.) En lukning kan udføres på forhånd og det bør vi nok gøre med ferie-aktivitet næste år. En aktivitet kan SLETTES, det vil sige at alle registreringer til den aktuelle aktivitet bliver fjernet fra systemet fysisk. Vi slettede fornylig flextid og overarbejde. Både LUKNING og SLETNING bør planlægges god tid i forvejen. \f ▶83◀▶f0◀ ▶a1◀4. Aflevering af timesedler. ▶82◀ Vi kan fra PROSIT BATCH-DEL udtrække lister til personale-afdelingen med oplysninger for medarbejdere og afdelinger i hele RC undtagen for JFA-produktions afdelinger, som anvender PLS-systemet. Det forudsætter imidlertid, dels at alle er med i systemet, og dels at alle har afleveret timesedler til tiden, for at lister som ferieliste, sygdoms fravær, flextids & overarbejds-saldi er så meningsfyldt som mulig og klar til brug, det vil sige uden løse papirer ved siden af. ▶82◀ Vi kan som kontrol med afleveringsfrist for timesedler udtrække en liste for afdeling (er), eller forespørge online på enkel medarbejder. Såfremt medarbejder-oplysninger er vedligeholdt korrekt med tilgang og afgang, så vil listen vise , hvilke medarbejdere der mangler hvilke timesedler. Denne liste bør trækkes og kontrolleres, inden øvrige li- ster skrives ud. Hvis en afdeling eller en medarbejder slet ikke afleverer timesedler, så bør det undersøges. Hvad er årsagen , og hvad kan vi gøre for at få alle timesedler med ? Bemærk at Rc's-direktion afleverer timesedler. ▶a1◀5. Workshop. Vi (JEKK & CORN) har tidligere tilbudt PFO at være medarrangør til en workshop (eller kald det kursus, orienteringsmøde), hvor vi som deltagere kunne tænke os de afdelingssekretærer, som nu anvender eller senere skal anvende TIME-REGISTRERING, såvel ONLINE-DEL som ATCH-DEL. Programmet kunne indeholde en demo af afdelings-projekter/aktiviteter samt tilknyttede projektgruppe- og aktivitets-gruppekoder, der kan anvendes ved udskrifter i BATCH-DELEN. Desuden kunne programmet indeholde oprettelse/ændring/flytning samt sletning af medarbejdere, og registrering af ferie, sygdom, flextid og overarbejde. I denne forbindelse havde vi foreslået PFO at være til stede for at forklare/informere om RC-retningslinier. Endvidere havde vi en ide om, at der blev udvekslet bruger-erfaringer samt at eventuelle registrerings vanskeligheder for brugerne blev af- klaret. Denne workshop blev imidlertid ikke til noget, da PFO selv var i gang med nogle ideer til et informations-møde. Såfremt PERSONALE-AFDELINGEN i en eller anden sammenhæng får brug for en workshop, så står vores tilbud om assistance ved magt. \f ▶83◀▶98◀ «eof»