TI Programmer
Spring til navigation
Spring til søgning

TI Programmer blev lanceret i august 1977.
Det primære formål med TI Programmer var at hjælpe programmører med at konvertere numre fra 10-talsystemet til oktal og hexadecimal. Hvis du indtastede et tal i base 8, 10 eller 16, blev tallet med et tryk på en tast hurtigt konverteret til en af de andre talbaser. En praktisk indikator fortalte dig, hvilken talbase du opererede i. TI-programmøren håndterede også aritmetiske beregninger - i alle tre talbaser. Derudover kunne man udføre bitmanipulering, f.eks. AND, OR, XOR og SHIFT (gange/dividere med 2). Det er operationer, som programmører bruger den dag i dag.