TI Programmer

Fra DDHFwiki
Spring til navigation Spring til søgning
TI Programmer

TI Programmer blev lanceret i august 1977.

Det primære formål med TI Programmer var at hjælpe programmører med at konvertere numre fra 10-talsystemet til oktal og hexadecimal. Hvis du indtastede et tal i base 8, 10 eller 16, blev tallet med et tryk på en tast hurtigt konverteret til en af ​​de andre talbaser. En praktisk indikator fortalte dig, hvilken talbase du opererede i. TI-programmøren håndterede også aritmetiske beregninger - i alle tre talbaser. Derudover kunne man udføre bitmanipulering, f.eks. AND, OR, XOR og SHIFT (gange/dividere med 2). Det er operationer, som programmører bruger den dag i dag.