DASK-fødselsdag på IHK

I år afholdtes den traditionelle DASK-fødselsdag på Ingeniørhøjskolen i Ballerup. Skolen havde velvilligt stillet deres flotte auditorium til rådighed kvit og frit, oven i købet med bistand fra to kvalificerede medarbejdere: Ib Christoffersen og Michael Jacobsen. Vejret drillede med snestorm, glat føre og høje snedriver. De tre foredragsholdere nåede dog frem i god behold: professor Peter Naur, civilingeniør Bent Scharøe Petersen og fil. dr. Magnus Johansson var hver især med til at gøre dagen festlig. På trods af det meget dårlige vejr nåede ca. 70 af de 111 tilmeldte frem. Magnus Johansson, der til daglig er leder af det nye svenske datamuseum It-ceum i Linköping medbragte en flot gave til det kommende danske datamuseum. En magnetbåndsspolekrans til en såkaldt karrusel fra Facit. Dansk Datahistorisk Forening takker Ingeniørhøjskolens rektor, Flemming Krogh for husly. Se billeder fra arrangementet.