Datahistorisk Forening udsætter sin generalforsamling

Kære medlemmer og venner,

Datahistorisk Forening skulle i følge vedtægterne ha’ afholdt sin årlige generalforsamling inden udgangen af april måned. Da dette ikke vil være forsvarligt i den nuværende COVID-19 situation, udsætter vi generalforsamlingen til senere på året. Vi håber meget på, at generalforsamlingen vil kunne holdes inden sommerferien.

Efter en længere pause, kan man nu igen se nyheder fra foreningen på denne hjemmeside. Aktuelt kan man på forsiden se den gode nyhed, at DDHF har fået endnu en protektor, nemlig Niels Zibrandtsen.
Niels Zibrandtsen var stifter og ejer af Global Connect, og han er investoren bagved InQvation samt næstformand i IT Branchen. Han har gennem de sidste år ydet os uvurderlig støtte i forbindelse med opbevaring af størstedelen af de dele af vores samlinger, der ikke er plads til på Tapeten. Det er vi meget glade og taknemmelige for.

En anden god nyhed er, at arbejdet med digitaliseringer til vores BitArkiv skrider hurtigt frem. Man kan få et overblik over indholdet på en side  i wiki’en med keywords: https://datamuseum.dk/wiki/Bits:Keyword .
Blandt andet har vi nu lagt de fleste DVD’er fra vore medlems-arrangementer i arkivet. Se oversigten:

Optagelserne kan ses direkte i en browser (her dog uden mulighed for at spole), eller man kan downloade filerne først og så efterfølgende se optagelserne. For at få adgang, skal man først logge ind som bruger i wiki’en.
Hvis man ønsker brugernavn/adgangskode til wiki’en, skal man maile til wiki@datamuseum.dk og bede herom.
Det er ikke tilladt, at lægge optagelserne frit tilgængeligt på internettet – de er forbeholdt medlemmerne i Datahistorisk Forening.

God fornøjelse med optagelserne – måske er der lige nu bedre tid til at se eller gense nogle af arrangementerne.
Og når man nu er logget ind som bruger i wiki’en, er man mere end velkommen til at bidrage med opdateringer med unik viden og/eller erfaringer!

Pas på jer selv – vi ser frem til at kunne mødes igen, når den nuværende nedlukning er overstået.

Bestyrelsen i DDHF