Indvielse af Tapeten

Tirsdag den 23. november indviedes Dansk Datahistorisk Forenings nye lokaler – såkaldt open store – på Tapeten i Ballerup. Formanden Jørgen O. Bjerregaard bød velkommen og oplæste et lykønsknings brev fra foreningens protektor Charles Simonyi, der var forhindret i at være tilstede. Herefter holdt Ballerups borgmester Ove E. Dalsgaard tale. Han forsikrede, at Ballerup kommune er interesseret i projektet og vil støtte foreningen i at finde egnede udstillingslokaler til det kommende danske datamuseum, der naturligvis skal ligge i Ballerup. Professor Christian Gram gav i sit indlæg Programmer på Museum, gode råd om og ideer til, hvad der også bør være med på et datamuseum. Henrik Jacobsen sørgede for at give publikum et lynkursus i RC4000, og så fik borgmesteren endelig lov til at klippe den røde snor over og trykke på startknappen til RC4000. Hermed var de nye lokaler indviet. Der var mange gæster (ca. 80) fra nær og fjern. Efter indvielsen havde de fremmødte lejlighed til at snakke om de gode gamle dage og nyde et glas eller to sammen med gode it-venner. Se billeder fra indvielsen.