DASK fødselsdag 2006

Traditionen tro fejrer vi også i år DASKs fødselsdag. Det sker ved et arrangement om:

Dankortet – et unikt dansk betalingssystem

Mandag den 13. februar 2006 kl. 19.00 – ca. 22
(Bemærk ny mødetid kl. 19.00)

Arrangementet holdes hos PBS på adressen Lautrupbjerg 10, 2750 Ballerup.

Ordstyrer for aftenen vil være Henning Jensen (driftschef m.m. i PBS fra 1979 til 1985) og programmet indeholder indlæg fra:

• Niels-Aage Nielsen (direktør for SDC 1965 73) – nogle af overvejelserne i forbindelse med Dankortets etablering
  • Ole Lachmann (tidligere teknisk chef for Dankort systemet) om designet bag Dankort systemet
  • Poul Bøegh-Nielsen (projektchef hos Christian Rovsing A/S) om den tidlige teknik bag Dankortet
  • Dainis Krastins (direktør for IT-drift og udvikling, PBS) om den tekniske platform i dag
  • Nils Hilbard (direktør betalingskort, PBS) om Dankortets videre udvikling

Aftenen vil ud over foredragene byde på hyggeligt samvær med diverse forfriskninger.

Der er adgang for medlemmer med ledsager(e) samt for venner af foreningen.

Af hensyn til pladsdisponering skal vi bede om at modtage besked om man forventer at deltage og med hvor mange. Send venligst mail til info@datamuseum.dk

Sådan finder du PBS:

Med bil: Lautrupbjerg er en sidevej til Lautrupparken som ligger mellem Ballerup Byvej (Frederiksundsvej) og Klausdalsbrovej. Indkørsel ved nr. 10 ved stander med <reception>. Kør op forbi receptionen til stor P-plads.

Med tog/bus: S-tog til Ballerup St., Bus 400S (afgang 18.29 eller 18.39) ad Ring 4 mod Lyngby, stoppested: Digterparken. Herefter til fods ca. 10 min.

Se evt. www.krak.dk for PBS beliggenhed.

Man mødes i PBS Reception og føres i hold til mødeområdet, hvor der er garderobe og toiletter.

På hjerteligt gensyn
Bestyrelsen i DDHF