Invitation til arrangement på Post og Tele Museum d. 13. februar 2013

Sted: Post og Tele Museum, Købmagergade 37, 1150 København K

3 danske computerspil
fra de sidste 50 år

I år fejrer vi DASK’s 55 års fødselsdag ved et arrangement på Post og Tele Museum i Købmagergade med indlæg om 3 danske computerspil fra de sidste 50 år. Efterfølgende vil der være mulighed for at se nærmere på den særudstilling, som foreningen har lavet sammen med museet. De 3 indlæg er ved:

Søren Lauesen – om Regnecentralen og Piet Hein’s NIMBI spil:
NIMBI Præsentation

Ivan Sølvason – om Silver Rock og OsWald og HUGO spillene
OsWALD og Hugo præsentation

Lasse Jacob Middelbo Outzen – om Press Play og ”Max & the Magic Marker”
MaxPresentation

Vi har valgt ovenstående computerspil til at illustrere udstillingens tema, som handler om kommunikation med computeren gennem 50 år – i 60’erne, i 80’erne og i 00’erne.

Der vil være mulighed for selv at prøve spillene i udstillingens 3 rum på 4.sal. NIMBI spillet dog ikke på en kørende GIER maskine, men med det originale program afviklet på Mogens Kjær’s simulator og med en kopi af den originale spilkonsol!

Arrangementet er for medlemmer med evt. ledsager.

NB!  Deltagerantallet er begrænset til 75 personer. Først til mølle tilmelding til pt@datamuseum.dk er nødvendig senest  6.februar 2013.

Med venlig hilsen,

Dansk Datahistorisk Forening